1) minimálně 5 lodí pro závody s koeficientem 1 a 2 je příliš
2) Pokud se mne jedna hodnota příčí, tak není jiná volba v dotazníku, než dát ne, i když 80% navrhovaných změn mohou být přínosem (viz otázka č. 12).
3) Co se týká počtů lodí pro uznání koeficientů - viz otázka 12. by se domnívám, že by měly být ještě trochu vyšší (snad mimo OH).
Dále by bylo dobré s pořadateli na "velkých vodách" dohodnout dostatečný počet termínů pro pořádání závodů.
4) Bylo by určitě dobré omezit výdělečnou činnost klubů z jednotlivých závodů. Lze jednoduše spočítat, že když je startovné 500 a závodu se zúčastní 50 lodí, tak pořadatel disponuje částkou 25000Kč, po odečtení výloh na benzín, jednoduchých cen a dalších výloh, tak v pořadateli, potažmo klubu zůstávají nemalé peníze. Přebytek peněz by se měl vracet do kvality závodu, nikoliv do údržby loděnice.
5) V předchozí otázce bych koeficient vyšší než 12 nepodmiňoval účastí 15 lodí, nýbrž 12.
Dále motivací pro každého závodníka určitě bude vyhlásit další kategorie, např. podle
typu lodě, typu stěžně, kvality plachet. Toto samozřejmě by nebylo předmětem soutěžního řádu, nýbrž na rozhodnutí pořadatele a třídy.
6) Vítám velmi tuto aktivitu!
Těším se na výsledky.
7) Systém Koeficientů je podle mého názoru zažitý, je navázán na další skutečnosti a jeho změna bez dalších změn v souvisejících faktech je kontraproduktivní - úroveň Klubový pohár (K1) Krajská pohárová soutěž (K2) Moravský/Český pohár/Dálková plavba/významný závod (K3) Krajský přebor/celostátní pohár (K4) Interpohár (Slovensko, Polsko, rakousko, německo) (K5) MČR (K6) - to má všechno souvislosti a hlavně odpovědné osoby za vypisování, financování.
MČR - snížení počtu MČR kvalita jachtingu nestoupne a ani prestiž titulu MČR. Naopak početnou členskou základnu některých LT to bude jen demotivovat. 420, FD, Vaurien. Při 10ti MČR zbyde místo na Evropy, Fevy, Cadety..... ?
8) Myslím si, že pro 1,2 koeficient by stačilo pro ujetí koeficientu LT 3 závodníci. Jinak nemusíme závodit.
9) Navrhované minimální počty platných rozjížděk pro zachování koeficientu závodu jsou příliš nízké.
10) Přehodnotit podporu aktivity dětí v LT Optimist tak, aby na dotační peníze dosáhly i malé kluby s rozptýlenou členskou základnou.
11) úpravu kooficientů je třeba vyjmout z celého balíčku problémů a řešit separátně co nejdříve
12) Povinnost pojištění lodi odrazuje ty zájemce o závodění, kteří si chtějí vyzkoušet atmosféru závodu při jednom či dvou místních závodech.
Velmi vstřícné by bylo vyřízení kolektivní pojistky svazem, pro všechny závody zařazené do CTL a pořádané na území ČR. Pojistné by svaz hradil z přiměřeného poplatku, který by pořadatel vybíral spolu se startovným.
Jsem přesvědčen, že o takové pojištění by měla leckterá pojišťovna velký zájem.
Stejně tak jsem přesvědčen, by se zvýšil počet závodících lodí zejména při závodech místního významu.
Já sám jsem přestal závodit (dříve dost aktivně) v okamžiku, kdy mě svaz přikázal pojistit loď.
13) U koeficientu 3 podminkou minimalni pocet lodi dane tridy misto 10 ks podminka 6-7 lodi
14) možná by stačilo méně než 10 lodí v závodě do koeficientu 3 nebo 4
15) team racing považuji za zcela zbytečný, jedná se o domluvené jachtaře z různých tříd a klubů- tedy jaký team?
Navíc nás starší zcela vyřadili.
16) Myslím si, že všechno převádět na body a koeficienty je příliš rozsáhlé.
Možná by stálo za to, ještě zjednodušit tabulku bodů.
Vše je velmi úzce zaměřeno na olympijské třídy.
Málo pozornosti se věnuje přípravě mládeže pro námořní jachting, který " také existuje".
Je velice důležité najít a prosadit koncepci pro mediální propagaci jachtingu.
Myslím, že jsou to pokusy, ale bez koordinace.
Je to vše na obsáhlejší diskusi, kterou vás nechci zatěžovat a budu se snažit být sám užitečný a hledat cestu, která propagaci a motivaci pomůže.
Všem přeji hezký den,
Martin Šula
17) Výrazně nesouhlasím s návrhy připravované koncepce!!! Je to cesta k úbytku jachtařů a následné odštěpení skupin od ČSJ. Bylo by lepší se zamýšlet nad zajištěním přílivu financí pro jachting a nerozbíjet něco, co funguje.
Proč by třída Melges 24, která je nákladná a má skvělou úroveň i olympijských závodníků, neměla mít MČR? Už letos bylo patrné, že na nějakou vámi určenou Velkou cenu nikoho ze zahraničí nenalákáte. Zabíjíte lodní třídy!!! Také nevidím důvod, proč by se měly odebírat ženské a podobné kategorie. Všichni chtějí o něco soutěžit. Totéž platí i o týmových závodech. Proč bych nemohl jet v týmu s kým chci? Malé kluby by pak neměly ani šanci ani závodit. Uděláte nejlíp, když na koncepci rychle zapomenete. Maximálně souhlasím se změnou koeficientů a žebříčku ČSJ. V čele by měli být reprezentanti a ne objížděči pouťáků.
18) Za ČWA chci sdělit, že organizujeme závody dle mezinárodních směrnice Raceboard, která je poněkud odlišná od organizací závodů ČSJ. Jako národní asociace máme k tomu patřičné oprávnění. Nám postačí, když bude ze strany ČSJ plně respektováno Vypsání pohárových soutěží na příslušný rok vydávaní ( "Jarní informace ČWA" ) a bude promítnuto v Soutěžním řádu ČSJ. Tato Jarní info je každoročně zveřejňována na webu ČWA. Pokud bude třeba, jsem ochoten toto vypsání přeposlat.
19) sjednotit minimální počet ujetých rozjížděk na 4
20) Velmi podporuji změnu koeficientů dle předchozí otázky.
21) Ahoj, dělám jachting přes 30.let a mám jej opravdu rád. 28.let jsem závodil, teď se snažím věnovat dětem. Mám pocit, že slučování jachtingu mládeže a dospělých, jak je zde často provedeno není dobré. Dále si myslím, že potřebujeme, aby se členská základna rozšiřovala, aby z ní následně vyrostla část výkonnostních jachtařů, což může někdy trvat i generace. Navrhovaná omezení budou mít za následek odliv závodníků a třeba i zpřetrhání některých historických vazeb. Každý závodník a funkcionář, kterého jakkoliv baví jachting a je ochoten mu obětovat čas a peníze bez rozdílu výkonnosti je potřebný a cenný. V ČR je mnoho sportů a jachting rozhodně nepatří k těm podporovaným a známý, proč se tedy chceme ještě více izolovat?
22) U té předchozí otázky bych snížil počet lodí u koeficientu 3 na míň než 10, možná tam nechal i 5 jako u koef.2. U některých tříd by těch 10 pohřbilo regionální pohár a to by nebylo dobře.
23) U nižších koeficientů je počet týmu a lodí stejný jako u vyšších, doporučoval bych mírně ubrat v počtu lodí a týmu u nižších koeficientů.
24) Pro "rekreační závodníky" podporovat handicapove zavody dle rya nebo dsv.
25) Jsem pro minimalni pocet 4 rozjizdek od koeficientu 4 (podle stavajiciho systemu).
26) Navrhuji vytvořit nějakou koncepci v lodních třídách. Jejich neustálým navyšováním se snižuje počet účastníků závodů v LT a tím jachting ztrácí na popularitě a atraktivitě. Navrhuji nezavádět žádnou novou neolympijskou třídu.
27) Souhlasim, ale snížit minimální počet lodi na 4P závodech
28) - Startovné by mělo mít maximální strop (např. 600KČ na dvoudenní pohárový závod ČR) stanovený Čsj a také by mělo být ustanoven postup, kdy se na vodu ani nevyjede ( např. vrácení alespǒn 50% startovného )
- Před každým vyplutím na vodu by měla celá závodní komise, členi jury a techničtí pracovníci včetně trenérů na motorových člunech projít dechovou kontrolou na alkohol. Bohužel není vyjímkou, že mezi soutěžícími ( podotýkám, že v hojném počtu jsou to děti) se prohánějí podnapilí řidiči motoráků.
- Sportovní centrum mládeže - zvážila bych změnu jména na Asociace 29ers. Toto centrum se změnilo na úsměvnou sebereflexi rodičů a dětí, kteří jsou příjmuti na základě příslibu odjetých závodů na 29er a ne na základě předchozích jachtařských úspěchů, či předpokladu, že se budou této lodní třídě a do jisté míry i jachtingu věnovat i v budoucnu.
29) Myslím si, že některé otázky nejsou úplně správně položeny. Že je třeba udělat změny v systému závodění je skoro nutnost. Obávám se ale, že to je na delší diskuzi a ne na pár vět za dotazníkem.
30) na 1koe se často nesejdou ani 3 optimisti, proto bych ponechal na 1 koef 2 lodi
a na 2 kef 3 lodi
podle mě máme velmi málo stálých a kvalitních trenérů, rodiče kteří trénují své ratolesti po ukončení jejich činnosti většinou končí v klubu, proto bych rád nějak podporoval klasické trenéry
dále nějaká regulace počtu jednotlivých lodních tříd, nyní máme x LT a každá má na závodech cca4-12 po regulaci by mohlo dojít ke zvětšení startujících závodníků a tím i zkvalitnění závodů
31) Tabulka v otázce 12 je nevyhovující - minimální počet závodníků pro koeficient 1, 2 a 3 je likvidační pro lokální závody, kde se mnohdy sejdou pouze 4 závodníci.
32) Přidělení koeficientu neomezovat počtem lodí paušálně. Minimální počty lodí mohou být pro různé lodní třídy různě významné (kupř. Optimist versus Melges 24 apod.). Náročnější lodě (finančně, sportovně, počtem posádky apod.) mají přirozeně menší počty lodí ve flotilách a neměly by být kvůli tomu omezovány.
33) a) vrchol.... je třeba mu nalít peníze..... ale jak poznat, že to je on? Vybírat, testovat, vyřazovat....
b) nebránit aktivitám soukromníků, ale za jejich
c) pomáhat oddílům, davům.... něco penězi, více morálně než dnes..... prostě pokud nebude základna, nebude v budoucnu špička. Jako byla škola PORG.... někdo si zaplatí, jiní dostanou nadotované, aby se těm co mají za zadkem peníze rodičů tak jim někdo šlapal na paty, aby si nevytvořili svůj kruh a na něj neměli monopol a tímne zazdili ostatní.... třeba mladý Láznička začal kdysi se Starem..... klidně, pouštět na velké závody.... ale dělal si to dost za své. bylsám.... jeho právo, velk é závody v zahraničí pak mohou určit, že i tento jeden dostane něco státních peněz, aby mohla tato země mít třeba i medaili z jiné třídy, prostě nechat ho aby se předvedl v cizině a pokud bude mít šanci na úspěch.... jako v jiných třídách, tak PAK!! podpořit, ale bez davu.... není z čeho vybírat. Kdysi v USA se ptali v čem je jejich výhoda proti SSSR v plavání a oni odvětili 50tisíc bazénů přístupných lidem....
34) Pokud se ke mě dostane podobný dotazník, prosila bych slovníček pojmů. Děkuji.
35) K otázce vypisování počtu tříd na MČR - je tato otázka položena z důvodu financí ?
Asi ano - pak pro neolympijské třídy je to z pozice svazu asi jediná správná pozice, kam bych LT peníze dal (dle současných pravidel sout.řádu). Jinak podporu v závodění bych nedrobil mezi ostatní LT, ale pouze pro mládežnické LT (zde pro jasně stanovenou omezenou růstovou linku LT jako přípravné pro OH) a vlastní olympijské třídy.
36) Zejména u vícedenních závodů jsem pro omezení počtu rozjížděk, respektive zkrácení čekací doby na poslední možný start. Zažil jsem pokusy o start i v půl osmé večer..
99,9% účastníků tuzemských závodů jsou "amatéři na dovolené", kteří se chtějí věnovat také jiným aktivitám, výletům, rodině atd. Nepamatuji, že by někoho potěšilo jít v šest večer na vodu. Naopak reakce a komentáře bývají velmi negativní...
Můžeme se inspirovat v zahraničí, kde to funguje dobře.
37) Myslím, že ta podmínka minimálního počtu lodí pro jednotlivé koeficienty je likvidační pro některé třídy. Rozumím podmínce min. počtu lodí pro MČR, aby z toho nebyl "pouťák", ale 10 lodí pro koef. 3 ? Tím pádem odpadne soutěž 3M a 3C, protože nebude dostatek odjetých závodů.
Některým třídám se tím zkomplikuje i pohárová soutěž (4P), ale tam bych ještě chápal snahu udržet kvalitu soutěže. Nicméně i tohle může způsobit úbytek členů, což je asi inverzní efekt, než kterého chceme všichni dosáhnout.
Jsem si totiž jistý, že v případě zániku pohárové soutěže bude těžké dále udržet fungování LT a většina těchto posádek nepřejde na jinou LT, ale s jachtingem (alespoň na aktivní závodnické úrovni) skončí. Předpokládám a doufám, že tohle není záměrem těchto změn.
Byl bych pro - neomezovat menší závody, které mohou posloužit k vytváření a začlenění posádek, které jinak působí pouze lokálně. Podporou těchto závodů bych viděl šanci na rozšiřování základny členů - závodníků. A z těch mohou následně vzejít i ty posádky, které doplní minimální počty pro závody s vyšším koeficientem.
Postupujte prosím v těchto radikálních změnách opatrně, ať nám z tak zajímavého a krásného sportu, jakým jachting je, nezbydou jen vzpomínky.
38) Hlavně chceme zachovat stávající kategorie na závodech PČR i MČR, protože je to zatím nejlepší motivační prvek pro účast max. závodníků. Úroveň závodu postačí hlídat min počtem závodníků - např pro PČR a MČR 10 lodí. Tento názor sdílíme celá rodina Tedy Mapos + 3 maposky = 4 hlasy
Lucie Pospíšilová - 2101-555
Klára Pospíšilová - 2101-587
Kateřina Komendová - 2101-698
39) Nerušit kategorie, ceny místo neužitečných poháru atd. radši jachtařské vybavení. MČR každý rok.
40) Domnívám se, že v poslední době dochází k velké roztříštěnnosti zájmů a neúměrnému rozšiřování typů LT. Zvláště patrné je to u LT dětí a mládeže. Není dostatečně ujasněna návaznost přechodu z LT mládeže na další LT. Náklady na některé LT rostou do příliš vysoké hladiny. Domnívám se, že podpora pro rozšíření základny sportující mládeže nemá správný směr. Myslím, že se zapomíná na důležitost vyváženosti nákladů a možnosti jednotlivých klubů a závodníků. Zavedené LT Q, Cad, E, 420, 470, RSF, které jsou v okolních státech sousedících s námi stále provozované, mohou dobře plnit úkol rozšíření členské základny a měly by být podporovány. Z vybraných talentovaných závodníků by se pak měla najít samostatná cesta na soustředění se na olympijské LT. Vrcholové závodníky však nelze vychovat bez existence výběru ze široké základny závodníků
41) Závody s koeficientem 3 bych dal minimální počet závodníků na 8. (viz. lodní třída evropa)
42) Jen malý návrh : moc se lidem libyl závod 70.let jachtingu na Brněnské přehradě ,kdy jely všechny možné třídy dohromady ....a lidem to vůbec nevadilo , je to i myšlenka ,že by mohli jezdit méně početné lodní ,třídy pohromadě v jedné rozjíždce...ve smyslu každý si svého soupeře najde a je jedno na čem jede ,tím by se možná i vrátila ta část rekeračních jachtařů ,které už nebyvilo investovat stále do nových a nových materiálů... to je můj názor. S pozdravem Michal Diviš ( Q , E , ,V, L , NJ , WS ,RC FW , kite race )
43) V návaznosti na koeficienty a počty lodí bych vše zjednodušoval, např.
1 - Místní závody (min. počet lodí 2)
2 - Regionální poháry (krajská mistrovství, dálkové plavby, apod. zrušit) (min.počet lodí 10)
3 - Pohár ČR (min. počet lodí 10)
4 - MČR (min. počet lodí 15)
5 - 6 (mezinárodní závody - významné, MS, ME, OH)
44) Snizit nutne pocty lodi, o 2.
45) Jachting je bohužel sport drahý a tudíž je to sport jak se říká o penězích. Bohužel peněz se do našeho sportu dostává velice málo a spousta špičkových jachtařů platí svůj koníček z vlastní kapsy i přesto, že jejich výkonnost by mohla oslovit zajímavé sponzory. Bohužel, ale v ČR nemá jachtař moc co svým sponzorům nabídnout, protože se prostě neobjevuje v médiích. Např. nevšiml jsem si, že by proběhla byť krátká zpráva o tom, že Veronika Fenclová bojovala na posledním MS do poslední chvíle o medailové pozice. O zmínkách o závodech MČR nebo ČP ani nemluvě. Myslím si, že zkvalitnění sportu jako takového jde ruku v ruce s jeho financováním a medializací. ČSJ by měl zapracovat na tom, aby se jachting dostal do širšího povědomí lidí např prostřednictvím ČT např. pořad o jachtingu, týdenní přehled, atp. , jde to u takových sportů jako je golf, stolní tenis a kdejaká s prominutím pitomost, proč by to nemohlo jít v jachtingu. Malí fotbalisté také vzhlížejí ke svým vzorů které znají z medií, proč by se mladí začínající jachtaři nemohli vzhlížet ve špičkových jachtařích o kterých uslyší z televize... Ve chvíli kdy, se o jachting začne zajímat širší veřejnost, lze přilákat sponzory do klubů, které pak mohou lépe podporovat své závodníky a ti následně mohou dosahovat lepších výsledků, ze závodů udělat regionální události po vzoru německý či rakouských ,,XYZwoche,, atd. Myslím si, že šachy se změnou bodování závodů(body jsou pouze statistika, nikdo se jich s prominutím nenažere), nebo omezování počtu lodí pro pořádání MČR nebo jiných závodů kvalitu nepřinese, naopak pohřbí to spoustu tradičních lodních tříd, které by se v případě lepšího financování mohli rozvíjet a ne upadat...
46) Zadejme cíl (může jich být několik) a pak hledejme metody jak ho realizovat.
47) Dle meho nazoru je dulezite doplnit soutezni rad a potrebne smernice tak aby nelimitovaly rozvoj kitovych disciplin,jelikoz je toto odvetvi natolik specificke v porovnani s lodemi,a vyzaduje individualni pristup a jiste vyjimky.
48) u koeficientu 3 a 4 je 10 lodí moc
49) ČSJ jak jsem se již zmínil v motivaci, by se měl zasadit hlavně o podporu olympijských tříd a mládeže.
Podpora všech myslitelných tříd, aby náhodou nebyl někdo ukřivděný, nikam nevede a jde o zbytečné rozmnělňování finančních prostředků a tříštění závodního pole.
Dále pak by se ČSJ měl zasadit o získání Generálního sponzora, nebo sponzorů.
50) Předcházející tabulka likviduje malé závody. Jachting je ve srabu neuvěřitelnou benevolencí až chaosem u celostátní termínové listiny a pak roztříštěností lodních tříd. Svoji roli hraje i zhrubnutí a zhoršeným chváním mnoha lidí současné společností. A dá se pokračovat, ale ke změně chování společností to nepovede. Musí se především změnit výchova mladé generace. Při tom, kam současný svět spěje to nevídím reálné. Mladí vidí kolem sebe především násilí...téměř již zmizela úcta ke starším...jak jsem řekl, společnost se mění a ani ČSJ toto neovlivní. Blbá představa že.
51) Nepodporovat zavádění příliš velkého množství nových lodních tříd. Podporovat lodě které jsou vhodné na naše přehrady a podmínky.
52) proč nejde dát zpět, omylem jsem odklikl jednu otázku a už to nejde napravit
53) Byl bych rad kdyby se alespoň jeden závod ročně odjel např v týdnu kdy je dobrá předpověď protože pokud je dost větru tak se bez tak většina serfařů ukáže u vody tím myslím hlavně Slalom.....
54) Na MCR a CP vyhlasovat mene kategorii, ale zachovat kateg. pohlavi (ktera je v zahranici striktne dodrzovana, v CR jsou tendence ji zrusit - viz vykonnostni genderove rozdily.....) kateg. vyhlasit pouze pri ucasti 10, zavod MCR a CP min 15 lodi (aby to melo trochu uroven) Diky
55) MČR a pohár (4-P) ze 3 rozjížděk je málo, naproti tomu 5 lodí pro splnění koeficientu 1 je moc. Na pohár alespoň 4 rozjížďky, na MČR raději ještě více. Před časem mne zaujal návrh ve stylu min. počet rozjížděk = koeficeint závodu (při současném nastavení tedy pro splnění MČR rozjížděk nejméně 6).
56) ČSJ má daleko větší problém s neustále se zmenšujícím se počtem aktivních závodníků. Domnívám se, že bychom se měli věnovat především tomu, jak k našemu sportu přilákat více dětí a mládeže. A neztrácet čas a energii vývojem byrokratických opatření, která mají velký potenciál náš sport spíše rozdělovat.
57) Podpora nových lodních tříd, které nejsou tak drahé a konstrukčně zastaralé jako některé stávající lodní třídy. Raději monotyp, kde se ukáže talent závodníka a ne materiálová výhoda.
58) velký počet závodů tříští účast na nich
59) ZÁVOD S KOEFICIENTEM 3 A 4 BYCH SNÍŽIL POČET STARTUJÍCÍCH LODÍ NA 7
60) V průběhu ankety zazněl dotaz na redukci vypsaných MČR na daný rok. Lze uvažovat i o redukci lodních tříd v ČR? Lodních tříd je v naší republice tolik, že tradiční LT mají malou flotilu nehledě na nenaplněné olympijské lodní třídy.
61) - větší podpora klubů v rozvoji dětí a mládeže a vytvoření materiálových podmínek
- generování trenérské profesionální základny pro děti a mládež
- široká propagace jachtingu ve školství, médiích, apod.
- přímá manažerská odpovědnost vedení ČSJ za získávání sponzorů, grantů a odpovědnost za hospodaření
- transparentnost hospodaření ČSJ pro členy ČSJ
- naplnění Stanov ČSJ části I/1 beze zbytku. Zvláště pak neomezovat jachtařské aktivity a prosazovat společné zájmy členů ČSJ.
62) pro regionální pohár (koef 3) bych povolila menší min. počet startujících než u koef. 4
dle mého názoru je v současné době největší problém v přechodu z mládežnických tříd na ty další, bylo by dobré udržet společné závody jak pro mládež tak pro ty navazující třídy
63) Koordinovat CTL jak ˇˇCSJ tak krajskými výbory,aby sestavování CTL nebylo jen na ALT. Krajské přebory organizovat ve stejných termínech pro LT v rámci celé ˇˇCR.
64) Dát o sportu více vědět. Nikdo o něm moc neví a myslím že to je důvod ubytku lodí...
65) Je chvalyhodne vypsat takovouhle anket, ale chybi k tomu vysvetlovaci popis. Ozrejmit otazku i hlasujicim, jez se problematikou aktivne nezabyvaji, ale svuj nazor by radi vyjadrili.
Dale omezovani poctu MCR - nedava mi smysl. Proc by nemela mit zacinajici LT moznost MCR? Vztahovani vypsani mcr na predchozi rok taky tak. Pro udrzeni urovne plne postaci podminka minimalniho poctu lodi pro platnost.
Koeficienty - motivace olympioniku a reprezentantu je vhodna, ale ne zbytecne na ukor zavodniku na nizsich urovnich, pro ktere je umisteni v zebricku jiste vetsi motivaci nez pro OH zavodniky. Tem je snad motivace dana ucasti a vysledkem ve vrcholne soutezi a nemusi pobit ostatni nasobnym koeficientem.
66) Je mi líto,ale tento prostor by mi nestačil abych se vyjádřil zejména k tréningové práci našich předních trenerů ve třídě Optimist.
Současné výsledky tomu ,ale napovídají kam vše směřuje.
67) Myslím si, že 4 rozjížďky pro splnění koeficientu pohárového závodu jsou pro naše podmínky zbytečně moc a preferovala bych 3, protože si myslím, že by to mohlo způsobit neodjetí závodů a to by byla škoda.
U některých otázek na začátku bych ocenila nějaké bližší komentáře, vysvětlivky, upřesnění.
68) Doporučuji omezit živelné rozšiřování počtu lodních tříd s přihlédntím k jejich vhodnosti pro naše podmínky, t.j. zejména geografické podmínky a cenovou dostupnost.
69) 1/ Bodový systém statistiky výkonnosti a aktivity využít jako jeden z podkladů pro spravedlivé rozdělování celkového objemu všech finančních prostředků klubům.
2/ Omezit možnost libovolného pořádání závodů udělením pořadatelské licence jen takovým pořadatelům, kteří budou zárukou dobrého společenského a organizačního zázemí včetně dpovídající úrovně technického a bezpečnostního zajištění akcí.
70) Zájem závodníků by měl být vždy na prvním místě, pak teprve zájmy rozhodčích, pořadatelů, atd...
Závodník by měl mít právo na člun s koučem pro závody i trénink. ČSJ by měl lobovat za jednodušší a rychlejší (operativnější) získání povolení pro provoz člunů s koučem nebo trenérem na všech pro jachting vhodných plochách.
71) Pod "koncepcí jachtingu" si představuji něco úplně jiného, než okrajovou diskuzi o počtu titulů, diplomech...