Výsledky průzkumu ""Anketa Českého svazu jachtingu (ČSJ)""
Statistiky respondentů:
Celkem respondentů:
261
Průměrný věk: 41.8 let
Shrnutí výsledků
1. Souhlasíte se zrušením vydávání diplomů na Mistrovství ČR (vydávání medailí a pohárů zůstane beze změny)?
Ano 61 bar1bar2  23.4%
Ne 170 bar1bar2  65.1%
Nevím 15 bar1bar2  5.7%
Ostatní 15 bar1bar2  5.7%
Celkem odpovědí 261  
Jiná odpověď:
  • Souhlasím s výjimkou mládežnických tříd
  • zrušit pro dospělé kategorie, dětem zachovat
  • nepovažuji za důležité
  • souhlasím se zrušením vydávání pohárů
  • mládeži diplomy vydávat, jinak není nutno
  • Diplomy nechat pouze pro děti a dorost
  • zrušila bych poháry, zachovala, pouze diplom a medaile
  • v dětských a juniorských třídách vydávat
  • pro kategorie 31/32 ponechat
  • ponechat pro mládež
  • pro mládež doporučuji ponechat
  • Jsem pro zachovat diplomy u dětských tříd
  • dávat u mládeže
  • považuji za prkotinu, kvůli které nemusí být anketa, ale jinak ano
  • u žákovských kategorií nechat, jinak souhlasím se zrušení,
2. Souhlasíte se zavedením dvouletého cyklu pro pořádání mistrovství ČR (dále jen MČR)?
Ano 44 bar1bar2  16.9%
Ne 195 bar1bar2  74.7%
Nevím 15 bar1bar2  5.7%
Ostatní 7 bar1bar2  2.7%
Celkem odpovědí 261  
Jiná odpověď:
  • ne, především u kategorií omezených věkem, by někteří měli "smůlu", že v roce, kdy jsou na tom nejlépe, se zrovna MČR nekoná
  • V dětských a mládežnických kategoriích určitě ne, v dospělých nemám vyhraněný názor
  • nerozumím otázce, znamená to, že MČR se bude konat 1 x za 2 roky?
  • co je dvouletý cyklus?
  • pro mládež je dvouletý cyklus nepřijatelný. Pro dospělé souhlasím s dvouletým cyklem.
  • střídat oblast Balt x Jadran
  • myslím, že to není vhodné a ptá se, co to přinese
3. Souhlasíte se zavedením kritéria získaných logaritmických bodů v předchozím období pro vypsání MČR pro jednotlivé lodní třídy (dále jen LT)?
Ano 72 bar1bar2  27.6%
Ne 117 bar1bar2  44.8%
Nevím 54 bar1bar2  20.7%
Ostatní 18 bar1bar2  6.9%
Celkem odpovědí 261  
Jiná odpověď:
  • neznám výsledek diskusí kladů a záporů
  • má-li toto kritérium omezit u LT, které nemají dostatečný počet závodníků a závodů, tak s nějakým takovým omezením principiálně souhlasím
  • nerozumím otázce
  • o jaké kritérium se jedná?
  • ne bude ještě mín závodníku než teď i když by to bylo logické
  • nerozumím otázce
  • nerozumím
  • Záleží, jaká obtížnost splnění tohoto kritéria by byla nastavena
  • Proč logaritmické body? Co třeba průměrný počet lodí startujících na pohárových závodech?
  • nechápu
  • nerozumím - jak je to myšleno
  • nemohu odpovědět, pokud neznám příslušné kritérium
  • Kde je možné se o tomto kritériu dozvědět více? Nemám-li informace, nemohu se kvalifikovaně rozhodnout...
  • vpřípadě, že by startovalo v pohárech cca 80 lodí tak ano
  • minimálně olympijské třídy by měly být mimo toto kriterium,t.j. automaticky vypsané MČR
  • začínáte blbnout a nebo chcete odradit
  • záleží na nastavení podmínek
  • nerozumím jak je to přesně myšleno
4. Souhlasíte s omezením počtu vypisovaných MČR pro LT?
MČR vypisovat pouze pro olympijské třídy 7 bar1bar2  2.7%
MČR vypisovat pouze pro 10 LT v daném roce 25 bar1bar2  9.6%
MČR vypisovat pouze pro 15 LT v daném roce 26 bar1bar2  10%
MČR vypisovat v souladu se stávajícím soutěžním řádem 93 bar1bar2  35.6%
Vypisování MČR vůbec neomezovat 85 bar1bar2  32.6%
Nevím 8 bar1bar2  3.1%
Ostatní 17 bar1bar2  6.5%
Celkem odpovědí 261  
Jiná odpověď:
  • MČR vypisovat pro všechny LT, které splňují nějaká množstevní kritéria jak v počtu závodů, tak i lodí v předchozím roce
  • Počet MČR určitě neomezovat, ale nebránil bych se zpřísnění podmínek pro vypisování
  • Nevim jestli je vhodné diskrimonovat jakékoliv lodní třídy. Pravidla jsou jasné pro konání MČR. Tak pokud se pravidla můžou změnit.
  • v jednom roce 1/2 LT z tech, co splnily podminky, v druhem roce druha polovina
  • Pro divize od 5 závodníků (dle mez. soutěžního řádu RAC řádu Rac
  • MČR vypisovat u tříd, které v poháru mají průměrně alespoň 10 závodníků
  • spíš omezit všemožné kategorie (s výjimkou mládeže, tam je to asi fair, ale jen věkem, nedělit kluky/holky)
  • neomezovat, případně u nových/málo početných/jinak problematických sloučit do jednoho MČR (např. MČR sailing week...)
  • ČSJ by strategicky měla určit preferované LT a v nich umožnit vypsání MČR při splnění podmínek daných stávajícím soutěžním řádem
  • Vypisovat MČR pouze pro aktivní LT (viz předchozí bod "dosažený počet bodů"
  • Možná jen pro olympijské a třídy s větším počtem závodníků
  • podle získaných bodů v této třídě za předešlý rok
  • MČR vypisovat v souladu se stávajícím soutežním řádem (stanovený počet lodí na MČR a v poháru), ale připustit mimořádné jednorázové (ne donekonečna opakované) výjimky z tohoto pravidla na žádost ALT - pro podporu resp. obnovu závodní činnosti ve třídách procházejících krátkodobou stagnací počtu závodníků.
  • kritérium vypsání MČR vztáhnout k počtu účastnících se závodníků, nikoliv lodí. Zohlednit tak fakt, že dát dohromady například 10 lodí Melges 24 je objektivně složitější než 10 jednoposádkových lodí.
  • vypisovat dle počtu asociací LT, ale s minimálním počtem lodí na startu.
  • případně zvýšit počet účastnících se lodí aby bylo MČR uznáno
  • MČR vypisovat pouze při splnění daného počtu závodníků
5. Omezit počet udělovaných titulů mistr ČR jen pro absolutní pořadí?
Ano 90 bar1bar2  34.5%
Ne 136 bar1bar2  52.1%
Nevím 13 bar1bar2  5%
Ostatní 22 bar1bar2  8.4%
Celkem odpovědí 261  
Jiná odpověď:
  • Ano s výjimkou mládežnických kategorií
  • soutěží nejen dospělí, ale také děti!!!! a u nich to je jiné!
  • Kategorie vyhlašovat opět pokud jsou splněna rozumná množstevní kritéria (dle mého názoru >10-20 lodí)
  • v případě naplnění kategorií/ženy/mix udělovat tituly i v předem vypsaných kategoriích= vazba na kritéria udělování dotací např. z města Brna
  • delit jen na deti-mladez-dospely(-veteran) a to s ohledem na podminky tridy
  • nerozumím otázce
  • Chceme povzbudit mládež, aby se přidali k jachtingu a v našem případě k VAU. Pokud bychom měli základnu mládeže, rádi bychom vyhlašovali kategorii junior.
  • ANO, v mládežnických třídach NE
  • Ano krome optimistu
  • záleži na ALT, či na vypsání "mezinárodní mistrovství"
  • ano, ale absolutní + české absolutní
  • ano, ale rozlišovat holky a kluky pokud jezdí v rámci jedné třídy
  • s výjímkou pro ALT Q
  • ano kromě Q
  • Ponechat alespoň mezinárodní a české absolutní pořadí a kategorii ženy/dívky, kde je naplněna.
  • určitě ne, protože je rozdíl mezi pohlavím
  • absolutní plus ženy
  • Ano, kromě LT Optimist
  • Ano, kromě LT Optimist
  • nerozumím
  • pouze u LT které mají málo účastníků v jednotlivých kategoriích
  • u lodních tříd ,kde jsou kategorie i ve světě různé-nechat, jinak stač pouze absolutní pořadí
6. Souhlasíte s omezením závodů MČR Team Racing na jednotnou klubovou příslušnost v teamu?
Ano 61 bar1bar2  23.4%
Ano, ale pouze pro mládež (TMR Q) 10 bar1bar2  3.8%
Ano, ale pouze pro dospělé (TMR 420) 2 bar1bar2  0.8%
Ne 141 bar1bar2  54%
Nevím 44 bar1bar2  16.9%
Ostatní 3 bar1bar2  1.1%
Celkem odpovědí 261  
Jiná odpověď:
  • Když ano, znamená, že bude soutěžit jen Praha s Prahou???
  • pěkné by to bylo, ale nereálné v ČR, takže NE
  • nevidim smysl v team racingu, jsme individualni sport. Zrusil bych MCR v team racingu.
7. Souhlasíte s omezením pro pohárové závody na 4 LT na jednom okruhu prostřednictvím Soutěžního řádu ČSJ?
Ano 178 bar1bar2  68.2%
Ne 42 bar1bar2  16.1%
Nevím 24 bar1bar2  9.2%
Ostatní 17 bar1bar2  6.5%
Celkem odpovědí 261  
Jiná odpověď:
  • Je třeba přihlédnout k počtu závodících ve třídě, například u LT Q, která narůstá by měl být v budoucnu samostatný okruh. Ostatní LT bych nechal max do čtyřech na okruhu
  • u Q mnohem méně!!
  • číslo bych ještě snížil na 3
  • Nechal bych na zdravém rozumu pořadatele
  • to závislé na vel. vodní plochy
  • Souhlasim a dale by bylo dobre uzpusobit startovni poradi zejmena mezi 29er/420/fireball/dutchman
  • záleží na početnosti startujících lodí
  • maximálně 2 LT
  • na dvě LT
  • Tohle je myslím věc pořadatele, jaké má možnosti, nebo jak závody zorganizuje.
  • nechápu otázku
  • Poude 2 LT na jednom
  • nechat na pořadateli, ano jen v případě, že bude ČSJ tyto závody fainančně dotovat
  • záleží vždy na celkovém počtu závodníkůpočtu
  • Někdy i 4 LT jsou moc... Omezil bych pohár i jen na max 3 LT.
  • umožnila bych nepohárový závod pro další LT současně
  • 4 LT na jednom okruhu je příliš mnoho
8. Myslíte si, že vykazování výkonnostních tříd je zbytečný přežitek a výkonnostní třídy by měly být zrušeny?
Ano 106 bar1bar2  40.6%
Ne 98 bar1bar2  37.5%
Nevím 47 bar1bar2  18%
Ostatní 10 bar1bar2  3.8%
Celkem odpovědí 261  
Jiná odpověď:
  • od malička znám VT, ale není objektivní a spravedlivý způsob, jak v malém množství jachtařů tohoto docílit
  • Vykazování VT má smysl od určitého počtu závodníků.
  • některé kluby mají na nich postavený systém odměňování, VT jsou však přežitek
  • ano je to přežitek z minulosti
  • co je výkonnostní třída?
  • nevím jestli jsou třídy motivační
  • Buď zrušit nebo zavést jako poměr počtu dosažených bodů vydělený počtem startů.
  • Nevím v současnosti o smysluplném využití - tedy zrušit.
  • přiznám se, že neznám výkonnostní třídy
  • v některých YC jsou smysluplně využívány
9. Myslíte si, že hodnota dosažených logaritmických bodů, počet závodů a žebříček závodníků ČSJ jsou dostatečnou motivací pro závodníky?
Ano 101 bar1bar2  38.7%
Ne 94 bar1bar2  36%
Nevím 37 bar1bar2  14.2%
Ostatní 29 bar1bar2  11.1%
Celkem odpovědí 261  
Jiná odpověď:
  • u dětí možná ano, u starších závodníků je motivace k závodění často úplně jiná
  • myslím si, že ANO,ale špatně se s těmito výsledky pracuje dále - neprezentují se atd.
  • pro někoho ano, pro někoho ne, otázku považuji za poněkud nešťastně položenou
  • Pro mladší závodníky ano
  • Dosažené body dělit počtem závodu. To by bylo spravedlivé.
  • jednou z motivací
  • Motivací je celková kvalita závodu - prostředí, zázemí, rozhodčí. Dále je motivací dlouhodobá strategie a koncepce.
  • pro některé ano
  • mělo by se jednat i o symbolické finanční ocenění např. 0,1Kč za logaritmický bod, zvýšilo by to částečně motivaci a většina aktivních členů by tyto finanční prostředky použila stejně na další závody
  • částečnou
  • záleží na závodníkovi, spíše ano
  • je to málo, ale je to i určité měřítko
  • neulkazuje skutečnou výkonnost, snad by prospělo pro stanovení výkonostní třídy započítat pouze závody od určité kategorie - KP, Pohár., MČR ... a vyšší.
  • Motivace to je, kdo chce závodit, najde si motivaci i jinak
  • Žebříček ano. Kvalitu závodníka možná více vystihuje průměrný dosažený počet bodů za závod. Neměla by to být honba za body - odjet co nejvíce závodů. To si v dnešní ekonomické situaci nemohou všichni dovolit.
  • nejsou jedinou motivací
  • ano ale i možnost reprezentace ČR
  • Mělo by tomu tak být
  • jsou zbytečnou motivací na úkor tréninku a nepostihují kvalitu závodníka
  • To záleží na daném závodníkovi. Někdo závodí pro body, někdo pro ten pocit na vodě. Myslím, že generalizace tady není na místě.
  • Motivací k čemu? Účasti na závodech? To je snad samotná účast. Chcete jim snad platit? ;)
  • Pro závodícího veterána asi ne, ten hledá v soutěžích něco jiného
  • Pro mne slouží jen jako přehled, ale mrzí mne, že dle soutěžního řádu jsou některé závody v zahraničí degradovány soutěžním řádem na obyčejný pouťák, i když je to náročnější než třeba závody na našem území. Už to, že vynaložím peníze a úsilí jet na tyto závody a vyzkoušet mnohdy větší konkurenci, než jaká je u nás. To mne velmi mrzí a bylo by příjemné tento řád změnit.
  • body určitě ne, žebříček je snad milý, hlavní motivací je snad jachting, alespoň v mém okolí
  • Pro vrcholové závodníky určitě ne, pro ostatní možná ano
  • jezdila jsem hlavně pro umístění v závodech a pohárech, teď pro zábavu
  • a jaká by byla jiná motivace?
  • podle věku a typu jachtaře
  • zvětšit rozdíl mezi výsledky ve významnějších a malých závodech, hodnocení dle průměru získaných bodů, zmenšit vliv počtu absolvovaných závodů
10. Co by závodníky mohlo v souvislosti s předchozím dotazem více motivovat? (nepovinná otázka)
1) Příspěvky na cestovné a startovné k zahraničním závodům.
2) Závody pořádané na dobré úrovni:

- omezený počet LT na jednotlivých závodech

- kvalitní rozhodčí reagující i v průběhu rozjížděk

- dobré zázemí v pořádajících klubech

apod.
3) kvalifikační metodika, to znamená chceš jet na MČR? musíš se kvalifikovat v poháru, nebo v krajském přeboru
4) např. splnění a plnění nominačních kritérií
5) Je to širší otázka - zejména s prezentací jachtingu vůbec, s funkčností a aktuálností webových stránek...většina jachtařů s žebříčkem nepracuje vůbec, možná někteří ani neví, že je a proč.

Motivací by mohlo být, kdyby třeba tři nejlepší kluby za rok byly vyhlášeny v rámci ankety JACHTAŘ ROKU - spojeno s nějakou finanční dotací...z žebříčku lze také vyčíst, který klub má nejvíce aktivních závodníků, pořádá nejvíc závodů...i tato aktivita by se měla při hodnocení činnosti ČSJ "zhodnotit". Pro kluby toto "oficiální" uznání může být velmi významným hodnotícím kritériem při získávání dotací z měst, obcí, krajů - já osobně s tím úspěšně pracuji...
6) Podpora v účasti na mezinárodních závodech, podpora účasti ma ME(J), MS(J), podpora klubových trenérů, podpora klubových přípravných kempů, ...
7) Těžko odpovědět. U každého je to jiné. U někoho je to počet bodů, u někoho společenská část závodů, u někoho možnost zvítězit a u dalšího možnost účastnit se závodů s těmi nejlepšími. U mnohých je motivace prostě radost z jachtingu a ze soutěžení. No a z toho mi vychází, že motivaci zvýší u každého něco jiného.
8) Právě účast na MČR a možnost dosáhnout na titul mistra či vícemistra ČR v nějaké věkové kategorii. Dále pak větší prezentace těchto výsledků v médiích. Další motivací jsou samozřejmě věcné či finanční ceny za umístění na stupních vítězů.
9) Zrušení nesmyslně vysokých koeficientu u mezinárodních závodů.
10) větší publicita, finanční odměna
11) Nevím. Jachting je podle mě o vnitřní motivaci, těžko ji někomu dodáme zvenčí.
12) Urcit motivaci je slozite. Motivace by mela byt tvorena v soucinnosti s jednotlivymi kluby, zvlast v ohledu s neustale vzrustajicimi naklady jak na poradani zavodu, tak i na ucasti, zejmena deti a mladistvych.
13) Motivuje je to, že je to baví a že je ostatní vidí po závodech na stupni vítězů, nemyslím si, že je motivují logaritmické body.
14) Dosažený počet bodů může být i demotivující ve chvíli kdy

_ některá lodní třída je početně silnější než jiná

_ někteří závodníci si vybírají závody dle možnosti získat "dost bodů"
15) Vše souvisí s popularizací a propagací jachtingu v médiích.

Určitě je motivující zveřejnění významných výsledků v některém sdělovacím prostředku.

Možností je daleko více a je to na delší rozepisování a diskusi.
16) Větší zohlednění kvality závodů - mistrovství světa, světové poháry, mistrovství a pohár ČR - nižší závody s menším koeficientem
17) Myslím ze nic. Snad jen peníze.
18) Rádi bychom se zúčastňovali MS a reprezentovali ČR ve světě, ale cenově je to pro jachtaře velmi nákladné. Skvělá motivace by byla dotace na MS (v nějaké výši) pro první 3 posádky umístěné v poháru. Je těžké udržovat, podporovat a rozšiřovat členskou základnu neolympijských tříd.
19) jiné ceny než pouhé poháry, se kterými se děje pouze to, že se hromadí, hromadí a hromadí - peníze investovat do věcnějších, užitečnějších cen; dělat slavnostní vyhlašování výsledků sezóny např. v listopadu, při společenské akci; udělat z vítězství prestiž
20) průměry, třeba počet bodů na jeden závod nebo rozjížďku
21) finanční a materiální podpora od klubů, prostřednictvím ČSJ a jiných subjektů
22) Každý podle své výkonnosti, reprezentanta asi žebříček motivuje míň, než průměrného, takže, umístění na MČR, na ME (MS),v poháru, pořadí v klubu........
23) Aby žebříček zohledňoval skutečné výsledky závodníků a nebyl ovlivněn počtem odjetých závodů, dále aby sčítal výsledky pokud závodník závodí za více klubů.
24) Většina závodníků jezdí pro radost a motivací je těšit se na závody - tedy prostředí, organizátoři, rozhdočí, jury, hezké vztahy mezi lidmi.

Ti, kteří jezdí vrcholově chtějí mít možnost závodit v zahraničí nazaímavých lokalitách, s kvalitními trenéry.
25) Jakákoliv odměna za dosažené úspěchy....
26) Vedení žebříčku pro jednotlivé LT, jako je to u olympijských tříd v ISAF. Otázkou kolika lodních tříd by se to týkalo v rámci ČSJ. Ostatní by si žebříčky mohli vést sami.
27) Penezni ohodnoceni, nebo pripadna propagace zebricku, napriklad na serverech, na kterych si nejachtari shani placene kapitany. Tito lide pak budu logicky chtit jet na more nebo na kurz s ''lepsim'' jachtarem...
28) Větší publicita výsledků MČR a pohárových závodů ve sdělovacích prostředcích
29) -cokoliv co zaručí větší/ nějakou účast na jednotlivých závodech. tj např:

-pokud zaplatí 5 závodníků v LT Laser Radial za startovné v pohárovém závodu 500 Kč na Nechranicích, je to pro všechny horší situace než kdyby jich 8 zaplatilo 300Kč. Myšleno z dlouhodobého pohledu na český jachting. To samozřejmě nemůže jít na vrub klubu , který se pro pořádání propůjčil. Zde by do toho mohl vstoupit ČSJ.

-závodníci do poslední chvíle pomalu neví zda se závod bude realizovat. V sobotu v 8 ráno jsou na místě jen tři lodě. Tomu lze předejít registracemi dopředu.

- navázání užšího kontaktu/partnerství s kluby/svazy našich sousedních zemí. - zahrnutí závodů v sousedních zemí do širšího povědomí českých závodníku. (jednu chvíli jsme chodíval hledat závody do kalendáře slovenského svazu jachtingu...)

- motivace našich závodníku, v rámci většího zohlednění výsledků závodů z okolních zemí. Některé třídy nelze aktivně/vrcholově závodit v čechách - to ale neznamená, že nemůže v nich být česko plnohodnotně reprezentováno.

- být online, větší propojenost, užití sociálních sítí, posunout se do roku 2014...

- z říše fantazie pak centrálně řešené národní či lokální sponzorství. Za patnáct let aktivního závodění v početných třídách, mi v čechách na žádném z vrcholových závodů nikdo nikdy nenalepil jedinou samolepku... Situace v Itálii, německu, francii je odlišná. I kdyby to byl o za pár korun získaných pro čsj, za těch deset let už by to něco znamenalo...
30) ohňostroje na závodech, hřebíky ve spreji
31) Finanční nebo materiální podpora
32) menší počet tříd a tím koncentrace závodníku do jedné třídy
33) 0,1 kč za logaritmický bod například pro jachtaře kteří za kalendářní rok vyjedou alespoň 25 000 bodů.
34) Financni odměna, připadná další podpora pro reprezentovani ve svete, nabidka konkurence schopneho plavidla ze zdroju csj pro dalsi rozvoj a seberealizaci.
35) nějaký bonus na počet bodu/odměna
36) Úprava koeficientů podle skutečné sportovní úrovně závodů (kupř. snížení u stávajících krajských přeborů na max. 3 a zvýšení u mezinárodních závodů, úplné vyřazení klubových de facto tréninkových závodů z hodnocení v rámci žebříčků ČSJ, tj. de facto vyžazení všech závodů se stávajícícmi koeficienty 1 a možná i 2 ze započítávání do žebříčků ČSJ).



Dotace klubům z veřejných prostředků přerozdělovaných přes ČSJ podle dosažených bodů (kupř. 1 Kč za bod pro klub).
37) perspektiva..... prostě podpořte aspoň morálně i staré třídy, kde se válí v loděnicích staré lodě, které ale umožní i chudým, ale talentovaným a vnitřně motivovaným děckám začít s jachtingem..... jak se začínalo dřív?? na čemkoliv, kde se vytvoří to závodní pole i pro ty ostatní.... prostě každý kačák i se starými šunkami (staré Evropy, Q, FB,....) dává sílu a možnost objevit poklad. Pokud se budete soustředit pouze na ty, kteří se dají dobře prodat sponzorům, pouze na špičku,.... pak do pár let nemáte z čeho vybírat a budete mít pouze pár rozmazlených fracků bohatých rodičů a ato bude hrůza. Určitě tituly MR holky a kluci, určitě dělit Q na mladší a starší, tam je fakt velký rozdíl, ale dělat titulů pro každého? to se zničí, detailní dělení se má dělat na úrovni oddílů, závodu, ale ne centrálně, na kačáku mohou dot diplom nejstaršímu, nejmladšímu.... kadému za účast.... ale to je věc oddílu, závodu..... Jsem pro omezení nových tříd a velmi opatrně je pouštět, protože současný stav je každý rok pět nových tříd a pak se na závodech ani nepotkáme a jen se vyčerpávají peníze a kdo má do zadku díru tak si doveze novou třídu a zase rozmělní závodní pole aby jeho děcka či on měl titul. Ať si jede ven se svojí novou třídou - lodí. To je jeho právo

Prostě je vrch.... tam je třeba vybírat a třídit komu dát státní prachy.... reprezentace a pak je třeba budovat zázemí, mít z čeho vybírat a to jsou ty desítky oddílů, destíky děce učících se na jakýchkoliv lodích a pak bude z čeho vybírat, ale nebránit se aktivitám.....jiných, jen je nepodporovat ze státních peněz.

kdysi NDR mělo systém, že když oddílu odebrali do repre závodníka, tak oddílu dali prachy, protože našel talent a to má být odměna, motivaci trenérů..... už není socik, kdy lidi nesměli podnikat a tak trénovali, stavěli lodě.... budovali loděnice....

jak dokázat zabrat pozemky u vod, aby se nepřišlo o Lipno..... kam se daly státní prachy, o Nechranice.... protože se "přemnoží"bafuňáři, kterým divoká mládež překáží ale podívejte se na mládí a dětství současných výborných závodníků.... to bylo alkoholu, proserů.....ale i dřiny a odjetých těžkých rozjížděk.... určité ˇ% mezi začínající a kus na repre, na špičku co vydělá a mezitím aspoń morální podpory. ivan pt
38) Vypisováním dílčích soutěží. Např. v tř. Finn Baban cup, Mácháčská liga, veteránské závody, český "malý" pohár ... pak jsou oficiální KP, Pohár ČR a vyšší. Je to na iniciativě komunit LT a každý závodník si tak může vybrat skladbu závodů pro danou sezónu odpovídající jeho aktuální motivace.
39) Tohle by měl být i úkol jednotlivých asociací lodních tříd. Nenapadá mě jiný nástroj, který by mohl ČSJ v současné době použít pro motivování závodníků.
40) pořadí v ranklistu dané třídy
41) Např. systém kvalifikace na MČR pomocí získaných log. bodů v žebříčku ČSJ, nebo funguje systém vyhlašování jednotlivých kategorií (ladšížačky, veteráni, junioři, ženy. Nesouhlasím s tvrzením že kategorie degradují umístění v závodě. Např LT Evropa, Optimist i LT Raceboard se drží hlavně motivačním vyhlašováním kategorií. Myslím že na diplomecha medailích ČSJ neschudne a praxe ukazuje že šance na umístění v kategorii je nejsilnější motivací (bohožel neznáme lepší, rád se pro děti nechám poučit, zoufale se mi jako trenérovi nedostává motivačních nástrojů). Bohužel všichni jachtaři nejsou chorobně soutěživí jako já a je třeba je co nejvíce motivovat, jinak nám některé LT vymřou. Demotivující je naopak invaze nových LT, které nám vykrádají zavedené LT. Souhlasím s nutností plnohodnotné pohárové soutěže pro pořádání MČR (zavedl bych kriterium min. 10 lodí pro pohárový závod), ale myslím že pro vyhlášení kategorie by mělo stačit jen 5 lodí v kategorii (reálně většinou nelze 10 lodí vyjma Optimistů splnit) - je to sice méně hodnotné, ale nemáme lepší motivační nástroj a pomáhá to ke zvýšení účasti na závodě (a o to nám vždy jde). Nechceme aby na MČR soutěžily 2 až 3 reprezentanti a ostatní bez šance na medaily zůstali doma !!!
42) Více kategorií. Dotace ne klubům, ale závodníkům za dosažené body v žebříčku. Ne poháry. Radši jídlo, peníze, sportovní vybavení, poukazy na sportovní vybavení atd.
43) Medializace
44) Těžko říct, ale myslím, že lepší ceny za výhru by tomu hodně pomohly. Samozřejmě dnešní doba tomu asi nepomůže..
45) Nevím, možná třeba, že by se žebříček vyhodnotil z určitého počtu nejlepších závodů. Myslím, že by bylo lepší jet na méně závodů, které by byly lépe obsazené (více závodníků), případně dobře pořádané/sponzorované. Při současné nabité termínovce (každý víkend závod) nezbývá mnoho času na klubovou činnost a tréninky.
46) kvalita závodu, termín závodu, konkurence
47) Prizemoney, soustředění v týmu
48) Penezite odmeny, materialni vyhody.
49) Finanční podpora dle dosažených bodů pro klub závodníka (čím více aktivních závodníků, tím více bodů tzn. více peněz pro klub) Klub by následně byl povinen finanční prostředky vynaložit pouze na podporu závodní činnosti dle svého uvážení v rámci klubu.
50) Máme mnoho "druhů" závodníků. Spektrum může sahat

– od děti, které nutí rodiče do závodění, aby si léčili komplexy

– až po seniory, kteří se rádi sejdou u vody, aby se ještě potkali na tomto světě.



Koho z nich chceme motivovat ? Každou takovou skupinu přitahuje k vodě něco jiného.

Kvůli bodům to ale dělá málokdo. Ale v každém rozumném systému musí být definována "míra", takže body být musí.
51) mit moznost si co nejvic zazavodit,bohuzel vyhrat muze jen jeden , co ti ostatni ,maji to zabalit, ne hlavni je pochopit,ze i zavodni jachtig ma byt zabava a ne honba za body... nejvetsi motivaci je mit dobre zazemi k jezdeni ...
52) Prize money, kvalifikace na kempy a soustredeni
53) Rozhodně bych upřednostnil význam (prestiž) olympijských tříd a jejich podporu.

Tím by byla větší motivace závodníků se účastnit všech pohárů, MČR a závodů v zahraničí.
54) vysoké finanční ohodnocení pro 3, 6, 10......závodníků celkového pořadí stanoveného podle počtu startujících..... toto je v současné době fikce...ale touto otázkou jste si naběhli
55) co závodník to jiná motivace. Měřitelné věci ať jsou v tabulkách a žebříčcích jako statistický údaj.
56) Pokud jde o výsledky, tak zajímavější ceny na závodech například, nevkusné plastové poháry někteří dokonce vyhazují, protože už je nemají kam dávat.

Pokud jde o motivaci účasti na závodech, tak někteří závodníci jedou zbytečně moc závodů za vidinou lepšího umístění v žebříčku. Proto se mi jako trenérovi motivace počtem ujetých závodů a tím vyšším ziskem log. bodů nelíbí.
57) price money
58) co se týče LT ve windsurfingu tak asi nic, chybí další generace mladých závodníků
59) Price money přijde my že většina závodníků slyší na bonusy ve formě peněz jinak jedou raději padlovat kde už se občas peníze rozdávají
60) Vysledky jednotlivych zavodu (ne pocet odjetych zavodu)
61) Zvýšení finančních dotací pro kluby určené na závodní činnost.
62) Větší podpora, zejména finance
63) ???
64) Jméno závodu (prestiž), jméno a zkušenosti pořadatele, historie závodu (něco jiného je jet nový závod a něco jiného závod s historií kde mám nějaké srovnání s předchozími). Obtížnost závodu => těžší závod bude mít časem větší renomé.

A v neposlední řadě propagace závodu mezi laickou veřejností. + možnosti sledování závodu.

Dnes v době IT techniky nemůže být problém vybavit lodě v závodním poli sledovacím zařízením. Minimálně poloha dle GPS a toto přenášet on-line po internetu. Tak jako dříve byl problém sledovat živě takový závod, může ho dnes sledovat každý v počítači, tabletu, mobilu. A to dělá závod velmi atraktivní i pro ostatní.....
65) ceny pro vítěze, doprovodný program, aktivity pro nezávodníky a děti
66) Jak jsem zmínil v předchozím bodu, změnit soutěžní řád. Motivovat je jezdit i v rámci evropy, nebo světa. Ovšem, pak je také ocenit a ne jim zkrouhnout logaritmické body, například za nedodržení počtu zemí, dle řádu. To je potom ztráta motivace, a následně přemýšlím, jestli vůbec mám výsledky ze zahraničních závodů posílat, že jsem někde byl a něco dokázal.

Nechat vyhlašování věkových kategorií. Je to motivace pro všechny závodníky, kterých myslím ve všech LT ubývá. Proč nevyhlašovat mistry ve veteránských kategoriích, když se to dělá v mládežnických kategoriích. I ty starší a zkušené chceme motivovat, jinak se nám na to všichni postupně vykašlou.
67) těžká odpověď...nějaká forma finančního, materiálního ohodnocení ??..možná mediálního zviditelnění...
68) Žebříčky konkrétních LT (zveřejňovaných min. na stránkách ČSJ, FCB, atd.)
69) titul MČR, vítěz poháru
70) Pravděpodobně ocenit, možnost něco vyhrát, nejen prestiž v podobě poháru, klidně i něco praktického pro jachting(materiál popř poukaz na materiál,aby nedostal třeba na 5 závodech jen kladky:-)) nebo by vítěz mohl být motivován fin.odměnou - mohlo by mu být vráceno startovné,či být uhrazeno na další závod, motivovalo by ho to více jezdit:-)
71) nesnižovala bych počet vyhlašovaných kategorií, protože "být na bedně" byla pro mě nejvyšší motivace (zejména v mládežnických kategoriích)
72) např. přímá dotace na základě získaných bodů
73) KVALITNĚ udělané žebříčky jednotlivých LT
74) Lepší lodě, v Cadetech máme hodně poněkud oježděných lodí.

Dát o vítězích republiky nebo vítězích důležitých závodů více vědět, třeba i v televizi
75) Finanční odměna na vybavení lodí
76) Snížení počtu závodů v CTL pro jednotlivé třídy a tím podpořit zájem účati na závodech.
77) Umístění v republikovém poháru a MČR
78) Pro motivaci závodníka jsou určitě důležitější diplomy ,medaile ,případně poháry.

Body a žebříček pro ně není až tak důležitý.To je spíš důležité pro rodiče,nebo

trenery, aby si mohli v konečném hodnocení roku připisovat úspěchy ,pro děti

je toto ,ale bezcený ukazatel TAK SI UVĚDOMTE PRO KOHO ZAVODY POŘADATE.
79) Finanční prémie
80) Zvýšení bodového koeficientu při vyšší účasti závodníků.
81) uvedl jsem již v minulém bodě
82) větší váha na významné zahraniční závody (u Laserů Europacupy...)

pracovat s bodovým průměrem (zrušit vliv velkého počtu absolvovaných závodů)...
11. Souhlasíte s úpravou koeficientů závodů na následující hodnoty?

72 OH (72oh)
36 MS (36ms)
24 MS juniorů, veteránů a ME (24ms)
18 ME juniorů (18me)
14 EP,EUROOLYMP (14ep)
16 Závod s ISAF GRADE 100 (16iz - Minimálně 30 lodí z 5 států)
14 Závod s ISAF GRADE 200 (14iz - Minimálně 20 lodí ze 4 států)
10 Závod s ISAF GRADE 50 (10iz - Minimálně 20 lodí ze 3 států)
12 Mistrovství České republiky (12mr)
8 Mezinárodní závody (8mz - min. 1/5 posádek ze zahraničí, při nižší účasti K1, pokud závod není vypsán současně i jako závod jiného významu)
6 Inter-pohár (6ip - minimálně 1x závod v ČR a 2x v zahraničí)
8 Velká cena (8vc - Maximálně 1x závod v ČR pokud není vypsáno MČR)
7 Celostátní pohárová soutěž (7P - min. 3 závody max. 6 závodů pro každou LT v ČR)
4 Krajské přebory (4K - každá KSJ 1 závod pro každou lodní třídu)
3 Závod celostátního významu (3R - každá lodní třída 1 závod)
3 Regionální pohárová soutěž ČECHY (3C - min. 3 závody max. 6 závodů pro každou LT v Čechách)
3 Regionální pohárová soutěž MORAVA (3M - min. 3 závody max. 6 závodů pro každou LT na Moravě)
3 Dálkový závod (3D - každá KSJ 1 závod pro každou lodní třídu)
3 Vytrvalostní závod (3V - každá KSJ 1 závod pro každou lodní třídu)
2 Krajská pohárová soutěž (2 - min. 3 závody max. 6 závodů pro každou LT v kraji)
1 Místní závod (1)

12 Mezinárodní mistrovství jiného národního svazu (úroveň MČR) (12mm - min. 1/5 posádek ze zahraničí, alespoň 3 národy)
8 Mezinárodní závody v zahraničí (8iz - Minimálně 30 lodí ze 4 států
6 Mezinárodní závody v zahraničí (6iz - Minimálně 20 lodí ze 3 států
3 Ostatní závody v zahraničí (3iz - STK ČSJ může rozhodnout o snížení koeficientu)
Ano 162 bar1bar2  62.1%
Ne 36 bar1bar2  13.8%
Nevím 45 bar1bar2  17.2%
Ostatní 18 bar1bar2  6.9%
Celkem odpovědí 261  
Jiná odpověď:
  • V zásadě ano, ale v tom případě upravit limity na výkonnostní třídy
  • nesouhlasím s logaritmickými body, tudíž nejsou potřeba žádné koeficienty, pokud by se celý systém změnil na negativní body, měly by i koeficienty být negativní
  • nevidim k tomu duvod
  • Souhlasím pouze bych zrušil počet zúčastněných států na mezinárodních závodech.
  • MS a ME dospělých a juniorů by měly mít stejný koeficient, MČR a Velká cena (náhrada za MČR) by měly mít stejný koeficient, tuzemské a zahraniční závody (které nemají statut mezinárodních) odpovídající úrovně by měly mít stejné koeficienty, krajské přebory max. 3, regionální poháry max. 2, místní závody zcela vyřadit ze započítávání
  • stejné koeficienty jako ve světě
  • Krajský přebor jen 3
  • je třeba rozlišit náročnost a konkurenci, ale že zrovna těmito pooměry nevím...
  • ano, souhlasím - pak mohou být body pro určení výkonnostní třídy relevantnější .
  • ne, naopak bych vše zjednodušil, zmenšil počet koeficientů a nejrůznějších soutěží
  • Může být, ale jachting to příliš neovlivní.
  • nikdy jsem si neprováděl žádnou analýzu
  • EP OH tříd a Europacup tř. Laser má zcela jinou úroveň a pokud se sejde např. na EC RAD v AUT 15 lodí, tak proč tak vysoký koeficient?
  • schvalovat jako jeden návrh je bez diskuse a zdůvodnění špatné
  • souhlas,jen u Mezinárodního mistrovství jiného národního svazu bych navrhoval stejný koeficient jako MČR, ale bez omezení
  • ME, MS, OH jsou prehnane vysoke koeficienty. staci na uroven juniorskych mistrovstvi. Mistrovstvi dospelych a junioru maji byt se stejnym koeficiantem.
  • Pokud Europacup = EP(14) pak souhlasím, pokud se rovná Mezinárodnímu závodu (8) pak nesouhlasím.
  • asdi bych to navrhl jinak (např. podle mě je výsledek na MS hodnotnější než na OH (možná menší publicita, ale větší konkurence)...
12. Souhlasíte se změnou minimálních podmínek pro jednotlivé koeficienty tak, jak je tabulka stanovuje?
img/cz/user_q7/231468136_sm.jpg
Ano 143 bar1bar2  54.8%
Ne 81 bar1bar2  31%
Nevím 37 bar1bar2  14.2%
Celkem odpovědí 261  
13. Zde je prostor pro vaše další komentáře a návrhy: (nepovinná otázka)
1) minimálně 5 lodí pro závody s koeficientem 1 a 2 je příliš
2) Pokud se mne jedna hodnota příčí, tak není jiná volba v dotazníku, než dát ne, i když 80% navrhovaných změn mohou být přínosem (viz otázka č. 12).
3) Co se týká počtů lodí pro uznání koeficientů - viz otázka 12. by se domnívám, že by měly být ještě trochu vyšší (snad mimo OH).

Dále by bylo dobré s pořadateli na "velkých vodách" dohodnout dostatečný počet termínů pro pořádání závodů.
4) Bylo by určitě dobré omezit výdělečnou činnost klubů z jednotlivých závodů. Lze jednoduše spočítat, že když je startovné 500 a závodu se zúčastní 50 lodí, tak pořadatel disponuje částkou 25000Kč, po odečtení výloh na benzín, jednoduchých cen a dalších výloh, tak v pořadateli, potažmo klubu zůstávají nemalé peníze. Přebytek peněz by se měl vracet do kvality závodu, nikoliv do údržby loděnice.
5) V předchozí otázce bych koeficient vyšší než 12 nepodmiňoval účastí 15 lodí, nýbrž 12.

Dále motivací pro každého závodníka určitě bude vyhlásit další kategorie, např. podle

typu lodě, typu stěžně, kvality plachet. Toto samozřejmě by nebylo předmětem soutěžního řádu, nýbrž na rozhodnutí pořadatele a třídy.
6) Vítám velmi tuto aktivitu!

Těším se na výsledky.
7) Systém Koeficientů je podle mého názoru zažitý, je navázán na další skutečnosti a jeho změna bez dalších změn v souvisejících faktech je kontraproduktivní - úroveň Klubový pohár (K1) Krajská pohárová soutěž (K2) Moravský/Český pohár/Dálková plavba/významný závod (K3) Krajský přebor/celostátní pohár (K4) Interpohár (Slovensko, Polsko, rakousko, německo) (K5) MČR (K6) - to má všechno souvislosti a hlavně odpovědné osoby za vypisování, financování.

MČR - snížení počtu MČR kvalita jachtingu nestoupne a ani prestiž titulu MČR. Naopak početnou členskou základnu některých LT to bude jen demotivovat. 420, FD, Vaurien. Při 10ti MČR zbyde místo na Evropy, Fevy, Cadety..... ?
8) Myslím si, že pro 1,2 koeficient by stačilo pro ujetí koeficientu LT 3 závodníci. Jinak nemusíme závodit.
9) Navrhované minimální počty platných rozjížděk pro zachování koeficientu závodu jsou příliš nízké.
10) Přehodnotit podporu aktivity dětí v LT Optimist tak, aby na dotační peníze dosáhly i malé kluby s rozptýlenou členskou základnou.
11) úpravu kooficientů je třeba vyjmout z celého balíčku problémů a řešit separátně co nejdříve
12) Povinnost pojištění lodi odrazuje ty zájemce o závodění, kteří si chtějí vyzkoušet atmosféru závodu při jednom či dvou místních závodech.

Velmi vstřícné by bylo vyřízení kolektivní pojistky svazem, pro všechny závody zařazené do CTL a pořádané na území ČR. Pojistné by svaz hradil z přiměřeného poplatku, který by pořadatel vybíral spolu se startovným.

Jsem přesvědčen, že o takové pojištění by měla leckterá pojišťovna velký zájem.

Stejně tak jsem přesvědčen, by se zvýšil počet závodících lodí zejména při závodech místního významu.

Já sám jsem přestal závodit (dříve dost aktivně) v okamžiku, kdy mě svaz přikázal pojistit loď.
13) U koeficientu 3 podminkou minimalni pocet lodi dane tridy misto 10 ks podminka 6-7 lodi
14) možná by stačilo méně než 10 lodí v závodě do koeficientu 3 nebo 4
15) team racing považuji za zcela zbytečný, jedná se o domluvené jachtaře z různých tříd a klubů- tedy jaký team?

Navíc nás starší zcela vyřadili.
16) Myslím si, že všechno převádět na body a koeficienty je příliš rozsáhlé.

Možná by stálo za to, ještě zjednodušit tabulku bodů.

Vše je velmi úzce zaměřeno na olympijské třídy.

Málo pozornosti se věnuje přípravě mládeže pro námořní jachting, který " také existuje".

Je velice důležité najít a prosadit koncepci pro mediální propagaci jachtingu.

Myslím, že jsou to pokusy, ale bez koordinace.

Je to vše na obsáhlejší diskusi, kterou vás nechci zatěžovat a budu se snažit být sám užitečný a hledat cestu, která propagaci a motivaci pomůže.

Všem přeji hezký den,

Martin Šula
17) Výrazně nesouhlasím s návrhy připravované koncepce!!! Je to cesta k úbytku jachtařů a následné odštěpení skupin od ČSJ. Bylo by lepší se zamýšlet nad zajištěním přílivu financí pro jachting a nerozbíjet něco, co funguje.

Proč by třída Melges 24, která je nákladná a má skvělou úroveň i olympijských závodníků, neměla mít MČR? Už letos bylo patrné, že na nějakou vámi určenou Velkou cenu nikoho ze zahraničí nenalákáte. Zabíjíte lodní třídy!!! Také nevidím důvod, proč by se měly odebírat ženské a podobné kategorie. Všichni chtějí o něco soutěžit. Totéž platí i o týmových závodech. Proč bych nemohl jet v týmu s kým chci? Malé kluby by pak neměly ani šanci ani závodit. Uděláte nejlíp, když na koncepci rychle zapomenete. Maximálně souhlasím se změnou koeficientů a žebříčku ČSJ. V čele by měli být reprezentanti a ne objížděči pouťáků.
18) Za ČWA chci sdělit, že organizujeme závody dle mezinárodních směrnice Raceboard, která je poněkud odlišná od organizací závodů ČSJ. Jako národní asociace máme k tomu patřičné oprávnění. Nám postačí, když bude ze strany ČSJ plně respektováno Vypsání pohárových soutěží na příslušný rok vydávaní ( "Jarní informace ČWA" ) a bude promítnuto v Soutěžním řádu ČSJ. Tato Jarní info je každoročně zveřejňována na webu ČWA. Pokud bude třeba, jsem ochoten toto vypsání přeposlat.
19) sjednotit minimální počet ujetých rozjížděk na 4
20) Velmi podporuji změnu koeficientů dle předchozí otázky.
21) Ahoj, dělám jachting přes 30.let a mám jej opravdu rád. 28.let jsem závodil, teď se snažím věnovat dětem. Mám pocit, že slučování jachtingu mládeže a dospělých, jak je zde často provedeno není dobré. Dále si myslím, že potřebujeme, aby se členská základna rozšiřovala, aby z ní následně vyrostla část výkonnostních jachtařů, což může někdy trvat i generace. Navrhovaná omezení budou mít za následek odliv závodníků a třeba i zpřetrhání některých historických vazeb. Každý závodník a funkcionář, kterého jakkoliv baví jachting a je ochoten mu obětovat čas a peníze bez rozdílu výkonnosti je potřebný a cenný. V ČR je mnoho sportů a jachting rozhodně nepatří k těm podporovaným a známý, proč se tedy chceme ještě více izolovat?
22) U té předchozí otázky bych snížil počet lodí u koeficientu 3 na míň než 10, možná tam nechal i 5 jako u koef.2. U některých tříd by těch 10 pohřbilo regionální pohár a to by nebylo dobře.
23) U nižších koeficientů je počet týmu a lodí stejný jako u vyšších, doporučoval bych mírně ubrat v počtu lodí a týmu u nižších koeficientů.
24) Pro "rekreační závodníky" podporovat handicapove zavody dle rya nebo dsv.
25) Jsem pro minimalni pocet 4 rozjizdek od koeficientu 4 (podle stavajiciho systemu).
26) Navrhuji vytvořit nějakou koncepci v lodních třídách. Jejich neustálým navyšováním se snižuje počet účastníků závodů v LT a tím jachting ztrácí na popularitě a atraktivitě. Navrhuji nezavádět žádnou novou neolympijskou třídu.
27) Souhlasim, ale snížit minimální počet lodi na 4P závodech
28) - Startovné by mělo mít maximální strop (např. 600KČ na dvoudenní pohárový závod ČR) stanovený Čsj a také by mělo být ustanoven postup, kdy se na vodu ani nevyjede ( např. vrácení alespǒn 50% startovného )

- Před každým vyplutím na vodu by měla celá závodní komise, členi jury a techničtí pracovníci včetně trenérů na motorových člunech projít dechovou kontrolou na alkohol. Bohužel není vyjímkou, že mezi soutěžícími ( podotýkám, že v hojném počtu jsou to děti) se prohánějí podnapilí řidiči motoráků.

- Sportovní centrum mládeže - zvážila bych změnu jména na Asociace 29ers. Toto centrum se změnilo na úsměvnou sebereflexi rodičů a dětí, kteří jsou příjmuti na základě příslibu odjetých závodů na 29er a ne na základě předchozích jachtařských úspěchů, či předpokladu, že se budou této lodní třídě a do jisté míry i jachtingu věnovat i v budoucnu.
29) Myslím si, že některé otázky nejsou úplně správně položeny. Že je třeba udělat změny v systému závodění je skoro nutnost. Obávám se ale, že to je na delší diskuzi a ne na pár vět za dotazníkem.
30) na 1koe se často nesejdou ani 3 optimisti, proto bych ponechal na 1 koef 2 lodi

a na 2 kef 3 lodi



podle mě máme velmi málo stálých a kvalitních trenérů, rodiče kteří trénují své ratolesti po ukončení jejich činnosti většinou končí v klubu, proto bych rád nějak podporoval klasické trenéry



dále nějaká regulace počtu jednotlivých lodních tříd, nyní máme x LT a každá má na závodech cca4-12 po regulaci by mohlo dojít ke zvětšení startujících závodníků a tím i zkvalitnění závodů
31) Tabulka v otázce 12 je nevyhovující - minimální počet závodníků pro koeficient 1, 2 a 3 je likvidační pro lokální závody, kde se mnohdy sejdou pouze 4 závodníci.
32) Přidělení koeficientu neomezovat počtem lodí paušálně. Minimální počty lodí mohou být pro různé lodní třídy různě významné (kupř. Optimist versus Melges 24 apod.). Náročnější lodě (finančně, sportovně, počtem posádky apod.) mají přirozeně menší počty lodí ve flotilách a neměly by být kvůli tomu omezovány.
33) a) vrchol.... je třeba mu nalít peníze..... ale jak poznat, že to je on? Vybírat, testovat, vyřazovat....

b) nebránit aktivitám soukromníků, ale za jejich

c) pomáhat oddílům, davům.... něco penězi, více morálně než dnes..... prostě pokud nebude základna, nebude v budoucnu špička. Jako byla škola PORG.... někdo si zaplatí, jiní dostanou nadotované, aby se těm co mají za zadkem peníze rodičů tak jim někdo šlapal na paty, aby si nevytvořili svůj kruh a na něj neměli monopol a tímne zazdili ostatní.... třeba mladý Láznička začal kdysi se Starem..... klidně, pouštět na velké závody.... ale dělal si to dost za své. bylsám.... jeho právo, velk é závody v zahraničí pak mohou určit, že i tento jeden dostane něco státních peněz, aby mohla tato země mít třeba i medaili z jiné třídy, prostě nechat ho aby se předvedl v cizině a pokud bude mít šanci na úspěch.... jako v jiných třídách, tak PAK!! podpořit, ale bez davu.... není z čeho vybírat. Kdysi v USA se ptali v čem je jejich výhoda proti SSSR v plavání a oni odvětili 50tisíc bazénů přístupných lidem....
34) Pokud se ke mě dostane podobný dotazník, prosila bych slovníček pojmů. Děkuji.
35) K otázce vypisování počtu tříd na MČR - je tato otázka položena z důvodu financí ?

Asi ano - pak pro neolympijské třídy je to z pozice svazu asi jediná správná pozice, kam bych LT peníze dal (dle současných pravidel sout.řádu). Jinak podporu v závodění bych nedrobil mezi ostatní LT, ale pouze pro mládežnické LT (zde pro jasně stanovenou omezenou růstovou linku LT jako přípravné pro OH) a vlastní olympijské třídy.
36) Zejména u vícedenních závodů jsem pro omezení počtu rozjížděk, respektive zkrácení čekací doby na poslední možný start. Zažil jsem pokusy o start i v půl osmé večer..

99,9% účastníků tuzemských závodů jsou "amatéři na dovolené", kteří se chtějí věnovat také jiným aktivitám, výletům, rodině atd. Nepamatuji, že by někoho potěšilo jít v šest večer na vodu. Naopak reakce a komentáře bývají velmi negativní...

Můžeme se inspirovat v zahraničí, kde to funguje dobře.
37) Myslím, že ta podmínka minimálního počtu lodí pro jednotlivé koeficienty je likvidační pro některé třídy. Rozumím podmínce min. počtu lodí pro MČR, aby z toho nebyl "pouťák", ale 10 lodí pro koef. 3 ? Tím pádem odpadne soutěž 3M a 3C, protože nebude dostatek odjetých závodů.



Některým třídám se tím zkomplikuje i pohárová soutěž (4P), ale tam bych ještě chápal snahu udržet kvalitu soutěže. Nicméně i tohle může způsobit úbytek členů, což je asi inverzní efekt, než kterého chceme všichni dosáhnout.



Jsem si totiž jistý, že v případě zániku pohárové soutěže bude těžké dále udržet fungování LT a většina těchto posádek nepřejde na jinou LT, ale s jachtingem (alespoň na aktivní závodnické úrovni) skončí. Předpokládám a doufám, že tohle není záměrem těchto změn.



Byl bych pro - neomezovat menší závody, které mohou posloužit k vytváření a začlenění posádek, které jinak působí pouze lokálně. Podporou těchto závodů bych viděl šanci na rozšiřování základny členů - závodníků. A z těch mohou následně vzejít i ty posádky, které doplní minimální počty pro závody s vyšším koeficientem.



Postupujte prosím v těchto radikálních změnách opatrně, ať nám z tak zajímavého a krásného sportu, jakým jachting je, nezbydou jen vzpomínky.
38) Hlavně chceme zachovat stávající kategorie na závodech PČR i MČR, protože je to zatím nejlepší motivační prvek pro účast max. závodníků. Úroveň závodu postačí hlídat min počtem závodníků - např pro PČR a MČR 10 lodí. Tento názor sdílíme celá rodina Tedy Mapos + 3 maposky = 4 hlasy

Lucie Pospíšilová - 2101-555

Klára Pospíšilová - 2101-587

Kateřina Komendová - 2101-698
39) Nerušit kategorie, ceny místo neužitečných poháru atd. radši jachtařské vybavení. MČR každý rok.
40) Domnívám se, že v poslední době dochází k velké roztříštěnnosti zájmů a neúměrnému rozšiřování typů LT. Zvláště patrné je to u LT dětí a mládeže. Není dostatečně ujasněna návaznost přechodu z LT mládeže na další LT. Náklady na některé LT rostou do příliš vysoké hladiny. Domnívám se, že podpora pro rozšíření základny sportující mládeže nemá správný směr. Myslím, že se zapomíná na důležitost vyváženosti nákladů a možnosti jednotlivých klubů a závodníků. Zavedené LT Q, Cad, E, 420, 470, RSF, které jsou v okolních státech sousedících s námi stále provozované, mohou dobře plnit úkol rozšíření členské základny a měly by být podporovány. Z vybraných talentovaných závodníků by se pak měla najít samostatná cesta na soustředění se na olympijské LT. Vrcholové závodníky však nelze vychovat bez existence výběru ze široké základny závodníků
41) Závody s koeficientem 3 bych dal minimální počet závodníků na 8. (viz. lodní třída evropa)
42) Jen malý návrh : moc se lidem libyl závod 70.let jachtingu na Brněnské přehradě ,kdy jely všechny možné třídy dohromady ....a lidem to vůbec nevadilo , je to i myšlenka ,že by mohli jezdit méně početné lodní ,třídy pohromadě v jedné rozjíždce...ve smyslu každý si svého soupeře najde a je jedno na čem jede ,tím by se možná i vrátila ta část rekeračních jachtařů ,které už nebyvilo investovat stále do nových a nových materiálů... to je můj názor. S pozdravem Michal Diviš ( Q , E , ,V, L , NJ , WS ,RC FW , kite race )
43) V návaznosti na koeficienty a počty lodí bych vše zjednodušoval, např.

1 - Místní závody (min. počet lodí 2)

2 - Regionální poháry (krajská mistrovství, dálkové plavby, apod. zrušit) (min.počet lodí 10)

3 - Pohár ČR (min. počet lodí 10)

4 - MČR (min. počet lodí 15)

5 - 6 (mezinárodní závody - významné, MS, ME, OH)
44) Snizit nutne pocty lodi, o 2.
45) Jachting je bohužel sport drahý a tudíž je to sport jak se říká o penězích. Bohužel peněz se do našeho sportu dostává velice málo a spousta špičkových jachtařů platí svůj koníček z vlastní kapsy i přesto, že jejich výkonnost by mohla oslovit zajímavé sponzory. Bohužel, ale v ČR nemá jachtař moc co svým sponzorům nabídnout, protože se prostě neobjevuje v médiích. Např. nevšiml jsem si, že by proběhla byť krátká zpráva o tom, že Veronika Fenclová bojovala na posledním MS do poslední chvíle o medailové pozice. O zmínkách o závodech MČR nebo ČP ani nemluvě. Myslím si, že zkvalitnění sportu jako takového jde ruku v ruce s jeho financováním a medializací. ČSJ by měl zapracovat na tom, aby se jachting dostal do širšího povědomí lidí např prostřednictvím ČT např. pořad o jachtingu, týdenní přehled, atp. , jde to u takových sportů jako je golf, stolní tenis a kdejaká s prominutím pitomost, proč by to nemohlo jít v jachtingu. Malí fotbalisté také vzhlížejí ke svým vzorů které znají z medií, proč by se mladí začínající jachtaři nemohli vzhlížet ve špičkových jachtařích o kterých uslyší z televize... Ve chvíli kdy, se o jachting začne zajímat širší veřejnost, lze přilákat sponzory do klubů, které pak mohou lépe podporovat své závodníky a ti následně mohou dosahovat lepších výsledků, ze závodů udělat regionální události po vzoru německý či rakouských ,,XYZwoche,, atd. Myslím si, že šachy se změnou bodování závodů(body jsou pouze statistika, nikdo se jich s prominutím nenažere), nebo omezování počtu lodí pro pořádání MČR nebo jiných závodů kvalitu nepřinese, naopak pohřbí to spoustu tradičních lodních tříd, které by se v případě lepšího financování mohli rozvíjet a ne upadat...
46) Zadejme cíl (může jich být několik) a pak hledejme metody jak ho realizovat.
47) Dle meho nazoru je dulezite doplnit soutezni rad a potrebne smernice tak aby nelimitovaly rozvoj kitovych disciplin,jelikoz je toto odvetvi natolik specificke v porovnani s lodemi,a vyzaduje individualni pristup a jiste vyjimky.
48) u koeficientu 3 a 4 je 10 lodí moc
49) ČSJ jak jsem se již zmínil v motivaci, by se měl zasadit hlavně o podporu olympijských tříd a mládeže.

Podpora všech myslitelných tříd, aby náhodou nebyl někdo ukřivděný, nikam nevede a jde o zbytečné rozmnělňování finančních prostředků a tříštění závodního pole.

Dále pak by se ČSJ měl zasadit o získání Generálního sponzora, nebo sponzorů.
50) Předcházející tabulka likviduje malé závody. Jachting je ve srabu neuvěřitelnou benevolencí až chaosem u celostátní termínové listiny a pak roztříštěností lodních tříd. Svoji roli hraje i zhrubnutí a zhoršeným chváním mnoha lidí současné společností. A dá se pokračovat, ale ke změně chování společností to nepovede. Musí se především změnit výchova mladé generace. Při tom, kam současný svět spěje to nevídím reálné. Mladí vidí kolem sebe především násilí...téměř již zmizela úcta ke starším...jak jsem řekl, společnost se mění a ani ČSJ toto neovlivní. Blbá představa že.
51) Nepodporovat zavádění příliš velkého množství nových lodních tříd. Podporovat lodě které jsou vhodné na naše přehrady a podmínky.
52) proč nejde dát zpět, omylem jsem odklikl jednu otázku a už to nejde napravit
53) Byl bych rad kdyby se alespoň jeden závod ročně odjel např v týdnu kdy je dobrá předpověď protože pokud je dost větru tak se bez tak většina serfařů ukáže u vody tím myslím hlavně Slalom.....
54) Na MCR a CP vyhlasovat mene kategorii, ale zachovat kateg. pohlavi (ktera je v zahranici striktne dodrzovana, v CR jsou tendence ji zrusit - viz vykonnostni genderove rozdily.....) kateg. vyhlasit pouze pri ucasti 10, zavod MCR a CP min 15 lodi (aby to melo trochu uroven) Diky
55) MČR a pohár (4-P) ze 3 rozjížděk je málo, naproti tomu 5 lodí pro splnění koeficientu 1 je moc. Na pohár alespoň 4 rozjížďky, na MČR raději ještě více. Před časem mne zaujal návrh ve stylu min. počet rozjížděk = koeficeint závodu (při současném nastavení tedy pro splnění MČR rozjížděk nejméně 6).
56) ČSJ má daleko větší problém s neustále se zmenšujícím se počtem aktivních závodníků. Domnívám se, že bychom se měli věnovat především tomu, jak k našemu sportu přilákat více dětí a mládeže. A neztrácet čas a energii vývojem byrokratických opatření, která mají velký potenciál náš sport spíše rozdělovat.
57) Podpora nových lodních tříd, které nejsou tak drahé a konstrukčně zastaralé jako některé stávající lodní třídy. Raději monotyp, kde se ukáže talent závodníka a ne materiálová výhoda.
58) velký počet závodů tříští účast na nich
59) ZÁVOD S KOEFICIENTEM 3 A 4 BYCH SNÍŽIL POČET STARTUJÍCÍCH LODÍ NA 7
60) V průběhu ankety zazněl dotaz na redukci vypsaných MČR na daný rok. Lze uvažovat i o redukci lodních tříd v ČR? Lodních tříd je v naší republice tolik, že tradiční LT mají malou flotilu nehledě na nenaplněné olympijské lodní třídy.
61) - větší podpora klubů v rozvoji dětí a mládeže a vytvoření materiálových podmínek

- generování trenérské profesionální základny pro děti a mládež

- široká propagace jachtingu ve školství, médiích, apod.

- přímá manažerská odpovědnost vedení ČSJ za získávání sponzorů, grantů a odpovědnost za hospodaření

- transparentnost hospodaření ČSJ pro členy ČSJ

- naplnění Stanov ČSJ části I/1 beze zbytku. Zvláště pak neomezovat jachtařské aktivity a prosazovat společné zájmy členů ČSJ.
62) pro regionální pohár (koef 3) bych povolila menší min. počet startujících než u koef. 4



dle mého názoru je v současné době největší problém v přechodu z mládežnických tříd na ty další, bylo by dobré udržet společné závody jak pro mládež tak pro ty navazující třídy
63) Koordinovat CTL jak ˇˇCSJ tak krajskými výbory,aby sestavování CTL nebylo jen na ALT. Krajské přebory organizovat ve stejných termínech pro LT v rámci celé ˇˇCR.
64) Dát o sportu více vědět. Nikdo o něm moc neví a myslím že to je důvod ubytku lodí...
65) Je chvalyhodne vypsat takovouhle anket, ale chybi k tomu vysvetlovaci popis. Ozrejmit otazku i hlasujicim, jez se problematikou aktivne nezabyvaji, ale svuj nazor by radi vyjadrili.



Dale omezovani poctu MCR - nedava mi smysl. Proc by nemela mit zacinajici LT moznost MCR? Vztahovani vypsani mcr na predchozi rok taky tak. Pro udrzeni urovne plne postaci podminka minimalniho poctu lodi pro platnost.



Koeficienty - motivace olympioniku a reprezentantu je vhodna, ale ne zbytecne na ukor zavodniku na nizsich urovnich, pro ktere je umisteni v zebricku jiste vetsi motivaci nez pro OH zavodniky. Tem je snad motivace dana ucasti a vysledkem ve vrcholne soutezi a nemusi pobit ostatni nasobnym koeficientem.
66) Je mi líto,ale tento prostor by mi nestačil abych se vyjádřil zejména k tréningové práci našich předních trenerů ve třídě Optimist.

Současné výsledky tomu ,ale napovídají kam vše směřuje.
67) Myslím si, že 4 rozjížďky pro splnění koeficientu pohárového závodu jsou pro naše podmínky zbytečně moc a preferovala bych 3, protože si myslím, že by to mohlo způsobit neodjetí závodů a to by byla škoda.

U některých otázek na začátku bych ocenila nějaké bližší komentáře, vysvětlivky, upřesnění.
68) Doporučuji omezit živelné rozšiřování počtu lodních tříd s přihlédntím k jejich vhodnosti pro naše podmínky, t.j. zejména geografické podmínky a cenovou dostupnost.
69) 1/ Bodový systém statistiky výkonnosti a aktivity využít jako jeden z podkladů pro spravedlivé rozdělování celkového objemu všech finančních prostředků klubům.

2/ Omezit možnost libovolného pořádání závodů udělením pořadatelské licence jen takovým pořadatelům, kteří budou zárukou dobrého společenského a organizačního zázemí včetně dpovídající úrovně technického a bezpečnostního zajištění akcí.
70) Zájem závodníků by měl být vždy na prvním místě, pak teprve zájmy rozhodčích, pořadatelů, atd...

Závodník by měl mít právo na člun s koučem pro závody i trénink. ČSJ by měl lobovat za jednodušší a rychlejší (operativnější) získání povolení pro provoz člunů s koučem nebo trenérem na všech pro jachting vhodných plochách.
71) Pod "koncepcí jachtingu" si představuji něco úplně jiného, než okrajovou diskuzi o počtu titulů, diplomech...

Vysvětlení: Celkový počet odpovědí jsou všechny odpovědi respondentů získané na danou otázku. Procento pro každou možnost odpovědi se vypočítá tak, že se počet odpovědí vydělí celkovým počtem odpovědí.